Jag förstår inte

Jag måste få skriva lite om politiken. Jag har lite svårt att formulera något kort och bra på Facebook eller kommentera andras inlägg. Jag förstår mig inte på svensken. Det känns som att hen röstar väldigt egoistisk eller i missnöje mot något. Istället för att se till vad de lyckas åstadkomma.  Jag tror landet i sin helhet behöver ha en stabil och fungerande ekonomi, då kommer mycket med det. Mer arbeten, bättre skola och omsorg,  det tar sin tid men det blir bättre för alla inte bara de rika. Att ha lyckats behålla svenska ekonomin igenom finanskriser och ett svajigt Europa är en enorm bedrift. 

Ska nu Sverige nu försöka få alla att ha det lika tror jag kommer kosta för mycket och det kommer kännas mer hos de fattiga än de rika.  Visst det har kanske blivit större klyftor senaste åren, men en medelsvensson som jag har också tjänat på det. Nu hoppas jag att vi klarar av att bo kvar i huset framöver. 

Vi tycker olika och det är ok, men bort med egoism.  Jag tror att vi kan se till allas lika värde utan att värdet ska ligga i pengar.  Vi behöver de rika för ett starkare Sverige. Vi behöver bry oss och våga öppna våra hjärtan för ett rikare Sverige. 

Vi får be för regeringen, våra ledare. Gud välsigne Sverige! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen