Fixarlördag

Nu är äntligen nya markisen uppe.  Den andra var trasig, den här har legat på vår altan hela sommaren.  Vi ville ha andra fästen och i veckan kom de. Vi hade hantverkare här som satte upp den då våra dåliga ryggar inte klarar det.

Mannen har en riktigt dålig period.  Jag är inte sämre, men jag äter inga värktabletter över huvud taget. Jag har bestämt mig för att rensa här hemma i höst, men vi klarar inte av att ta allt på en gång. Tar vi lite i taget så blir vi väk klara någon gång.  På sommaren är det för varmt på vinden och på vintern för kallt.  Nu är det perfekt klimat. Så det blev 2 lass till tippen.  Kommer bli många fler, skönt att vara igång i varje fall. Det är helt omöjligt att vara på vinden om jag är själv med barnen. Så det får ju bli kvällar när de har somnat eller en helgdag när båda är hemma.  Gillar att rensa och kunna hitta i förråden, men det är långt kvar. 

Hittade en gammal bilbana vi aldrig haft nere till de 2 yngsta i familjen.  Ångrar att jag tog ner den. Trodde jag kunde slänga eller ge bort, men ack nej, den var ju rolig.... den låter...

Det är mycket leksaker och kläder från de 2 äldsta på vinden, det går liksom inte att ta fram allt. Får ta lite i taget. 

Idag börjar jag med söndagsskolan. Mannen är redan iväg på bana med mcn och Joel ska till en kompis.  Så det blir jag och Tilda som går till kyrkan. 

Kommentarer

Anonym sa…
Hahhaha, vad rolig du är: ".... den låter...". Ja, nog hatar man allt av leksaker som låter för mycket. Nu är det mest ljud från mobilerna som låter hemma hos oss, fast det är ju leksaker det med. :)
Trist att Ni har sånt besvär med ryggarna! Klokt att ni tar in hjälp iallafall!
Kram Gilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen