Sjukhusmiljö

Kan väl tycka själv att jag har legat lite för ofta på sjukhus. Ryggkliniken var ju ett privat sjukhus i Strängnäs, som var helt i sin egen klass.

2008 var det 2 skrapningar på KS och då hamnar man på en kvinnoavdelning. Helt fantastiskt. Andra gången var det fullt på kvinnoavdelningen så de fick lägga mig på medicin.  Där kändes det som att de glömde bort mig och de visste inte vad jag klarade av och inte. Då var det tur i oturen att det var andra gången för mig inom kort tid så jag visste vad jag skulle tänka på. 

2011 opererades jag för gallsten här på St Göran.  Det var dagoperation så jag skulle bara vakna till och åka hem.  Jag mår så dåligt efter narkos så då fick jag ligga i korridoren och må illa hela dagen, men jag tror de tog hand om mig bra ändå ;-).

Nu ligger jag på medicin igen och jag måste säga att de var bättre på kirurgen.  Alltså de är trevliga och så, men jag känner mig lite bortglömd ibland.  Men jag tror att det beror på att patienterna är sjukare här.  Då är det väldigt skönt med eget rum.

Ja lite av sjukhuslivet, men snart går jag ut härifrån och då är det glömt. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen