Fetblad

Blir inte klok på vårt lagom långa land.  Det är så viktigt att alla ska få tycka, känna vad man vill eller se ut som man vill.  Det låter så fint när vi säger att utseendet inte ska spela någon roll, men sen hyllar alla att hen vann föe att det talar om kärlek till just en människa som kanske ser lite annorlunda ut.  Varför fokuserar då folk på att hen vann pga sitt utseende istället för att säga att hen vann för att hen hade en fin röst.  Nej,  som sagt jag förstår inte.  Och tyvker man något som inte gagnar hens utseende så är man dum som tycker så, då får man inte tycka vad man vill.  Inte lätt att fostra barn till att ha en egen åsikt i dagens Sverige. 

Själv fastnade jag inte för någon särskild artist,  det gjorde jag inte på svenska uttagningen heller.  Men jag tycker att programmet var underhållande, scenen och danskarna var grymma. 

Idag har jag gått en pilgrimsvandring,  sista dagen på stegtävlingen ;-). 

Frihet
Ensamhet (tror jag det var)
Tystnad
Bekymmerslös
Långsamhet
Andlighet
Delande

Var orden vi stannade upp kring under vår vandring på 3,5 timma. En del skulle vi prata om och en del skulle vi tänka på själva i tystnad under vandringen.  Blev en fin vandring. 

Skickat från min Samsung Mobil

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen