Det blev en vinst

Hittade en lus i Tildas hår i morse.  Det var allt, känns fånigt att vara hemma för en sketen liten lus. Men vi vet ju hur det kan gå runt och aldrig försvinna om man inte sköter sig.  Hoppas på att fler på hennes förskola behandlar sig i helgen.  Så först cyklade vi ner till apoteket och handlade medel och nu har vi precis cyklat till affären och handlat glass.  Någon belöning måste hon få ;-).

Nu hängde en känd rappare utanför affären,  startruck.... ;-)

Mina bästa närmsta kollegor kom väkdigt bra i stegtävlingen, A kom 2a och M 6a. Själv kom jag på plats 46, men eftersom jag ingick i servicetjejernas lag så kom vi på 2a plats. Alltså fick jag en vinst, inte illa.  Som sagt inte min förtjänst i steg, men jag har peppat A och M ;-). 

A och M är ju väldigt duktiga på att träna jämt.  Jag tränar också jämt,  men inte lika ofta och länge.  Men jag är glad att jag kan hålla ett jämt tempo året om 2-3 ggr / veckan,  inte bara efter jul eller innan sommaren, som många andra. Grattis till oss, men främst till A och M. Så bra jobbat! 

För övrigt är det väldigt skönt att vara hemma idag, sitter och svettas i solen. 



Skickat från min Samsung Mobil

Kommentarer

Anonym sa…
Vi hittade oxå bara nån enstaka lus när tjejerna var små, men tyckte det var otroligt jobbigt ändå. Total sanering, grejer i frysen och behandling på alla fyra. Tyckte det kliade överallt! Finns det en lus så är ju risken stor att det finns fler. Bra att hon fick behandling. Å glass eller annan belöning är ju en självklarhet! :)
Ha en underbar helg, det är knallväder idag! Så härligt! Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen