Vilken helg va

Om man nu gillar sol och vår så har väl denna helg varit fantastisk.  Jag behöver inte ta mig någonstans, jag trivs så bra på balkongen eller altan. Om det finns något att göra? Å, jo det finns massor att göra. Klippa buskar, tvätta altan och räcke och det finns alltid något att rensa bpde inne och ute.  Men varför jobba när man kan sitta på balkongen med en kopp kaffe och en kvittrande dotter bredvid. 

Sen är ju ändå den typen av jobb ganska avkopplande.

Tänkte på det här med att ringa sina föräldrar eller sina barn.  Så olika det är beroende på vad man har för relation.  Pappa påminde ofta mamma i allt fixande att nu måste vi ringa och höra hur det är. Det var inte ofta han ringde själv, sista åren var det som att han inte hade något att prata om. Mamma och jag har haft perioder när vi pratat varje dag och det har varit rätt jämt fördelat med vem av oss som ringt.  Nu ringer vi kanske 2-3 ggr i veckan.  Min äldsta bror ringer nog mamma bara på högtidsdagar och nu även minnesdagar.

Min man ringer sina föräldrar en gång varannan vecka,  nu när hans pappa blev dålig så har det blivit lite oftare.  Sen när det gäller hans föräldrar så är det nog pappan som ringer mest bara för att höra hur det är.  Det tycker jag är jätteroligt,  svärfar är väldigt omtänksam. 

Ja vad säger detta? Ingenting, vi är helt enkelt olika. ♡♡♡



Skickat från min Samsung Mobil

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen