Tjejkväll, mage och steg

I onsdags bjöd församlingen, vi, SMU (barn- och ungdoms) ledare på middag i kyrkan.  Blev en lyckad och god kväll, men efter det har jag inte varit helt ok i magen. Funderade under arbetsdagen igår om jag skulle orka gå ut med tjejerna.  När kl närmade sig em kände jag mig ok. 

Efter en fördrink och snacks (som man äter alldeles för mycket av för att man är hungrig) på kontoret så tog vi tvärbanan till Globen.  Under Tele2arenan har de byggt restauranger och klubbar,  stort men ganska folktomt. Fast vid en Bajernmatch är det säkert fullsatt.  Nu var det rätt mycket folk inne på O Learys där vi bokat bord. Vi hade tom fått beställa mat innan för att vi var så stort sällskap,  hm... sen tog det ändå en timme innan vi fick maten, hm....

Åt en mycket god pulledpork burger, men sen tog det tid med betalningen, servitrisen hade ingen bra koll så jag fick betala 2 ggr,  tror även det dragits 2 ggr så det blir till att ringa dem på måndag,  suck. Ingen dricks från oss gick vi lite småirriterade till minigolfen.  Där släppte vi det med maten och hade roligt.  Mysig bana,  uppbyggt med Stockholms byggnader,  Kaknästornet,  stadshuset, globen,  Sergels torg, svampen, spybar, stadion, slottet mm. Coolt.  Hela stället var som en fritidsgård för vuxna. Pingis, biljard, bowling, minigolf mm och tusen tvskärmar med sport.

Efter det trodde jag att jag skulle åka hem, men jag var inte så trött så jag hängde med till en nattklubb strax bredvid.  Skeptiska gick vi in och trodde det skulle vara mestadels 20 åringar.  Det visade sig vara en plats med blandade åldrar, bra musik, liveband och gratis entré.  Precis en sån plats jag hade velat hitta för 15 år sen. Vi hade riktigt roligt,  några manliga kollegor kom också dit.  Jag gick kl 2, hemma närmare 3.30, fick ihop mer än 21000 steg den dagen. 

Idag har mannen åkt till sina föräldrar med mc och äldsta dottern bakpå.  Svärfar är sjuk och på sjukhus. Vi har varit ute på promenad och cykeltur. Nu ser Tilda på Barbie, Joel vill sen se Flygplan och till mig själv har jag hyrt Monica Z.



Skickat från min Samsung Mobil

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen