Så sitter jag på bussen igen

Det är fredag,  städade igår.  Yeah! Gillar fredagar med både jobb och slapp skön kväll hemma.  Men ikväll blir det inte så slappt. Vi ska ut och äta tjejerna på jobbet. Vi är nu 18 tjejer av 120 anställda. Ikväll blir vi 11. Trevligt. Vet inte var kvällen kan sluta, men jag brukar banga rätt tidigt,  blir helt enkelt för trött.  Jag gör som jag känner inte vad andra förväntar sig av mig och jag har roligt och trevligt. 

Jag har ofta tänkt att mamma gjort allt för alla andra och det som andra förväntar sig, men det stämmer inte.  Det går inte att vara alla till lags, så det finns alltid dom runt omkring som tycker hon skulle ägnat mer tid åt dom.  Men nu när hon verkligen gör som hon vill, umgås med en man som gör henne glad så gillar inte min syster det och ger mamma dåligt samvete och ledsen.  Suck.  Har vi svårt att mötas som vuxen med våra föräldrar? Jag gläds med mamma, hur hade det varit annars om hon inte umgicks med A? Hon skulle varit ensam och väldigt ledsen för hon saknar pappa väldigt mycket.  Hade vi funnits där då? Det undrar jag. Nej,  jag tycker hon ska få göra som hon vill. 



Skickat från min Samsung Mobil

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen