Försöker mig på lite påskpyssel


Vad skönt att jag kan träna och inte bara gå. I onsdags fick jag över 21000 steg igen. Jag tränade på morgonen och efter jobbet gick jag en promenad med G. Så mycket roligare att ha sällskap på en promenad, prata på hela tiden och glömma vad man gör.  Idag har jag tagit en promenad själv,  det är ju skönt till en början,  men sen tröttnar jag.  Träningen är mer effektiv på kortare tid. 

Denna långa fredag har varit en slapp dag i övrigt,  vi har gjort lite av det vi vill alla. 

Igår jobbade jag halvdag, åkte till mormor och morfars grav och gjorde lite påskfint. Då jag inte har pappas grav nära mig så blir det här en plats där jag även kan tänka på honom.  Han som älskade påsken och dess budskap. 

"Korset,  kärlekens sköna symbol.  Det är för alltid sången i mitt liv."


Skickat från min Samsung Mobil

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen