Det här är skönt

Det är inte ofta jag bara kan lägga mig ner och vila eller sitta och läsa ostört under en längre tid.  Igår och idag har jag gjort det, behöver bli sjuk ibland för att få den tiden. Njuter trots sjukdom,  och nu känner jag att även förkylningen börjar släppa. Det var väl febern som behövdes för att få ut allt, eller kanske allergitabletterna hjälper. 

Har precis följt det tragiska som hänt SR, en korrespondent som blivit skjuten till döds idag. Usch vilka risker de tar. 

Sen har jag läst en massa blogginlägg och facebookkommentarer om Ekmans konvertering till katolism. Intressanta läsningar,  för en del dras gamla sår upp, de flesta har svårt att förstå.  Jag är i full respekt över allt jag läser, men tänker mest på ansvar.  Som stark ledare har man ett ansvar mot människors känslor och i och med det här förvirrade tankar. Hoppas det ansvaret tas.  Sen har väl vem som helst rätt att ändra åsikt och inriktning även om man är en stark ledare. Nog om det.

Nu till mellon. Jag följde den inte så noga, men såg finalen och tyckte ACE skulle vinna.  Några kommenterade hennes text på FB, eller de tyckte den var dålig.  Undra hur de tolkade den? Själv tänkte jag att den är lite provokativ mot de unga som ska ut i arbetslivet,  de vill inte jobba 9-17, inte övertid, helst inte alls, men de vill tjäna en massvis med pengar.  Det går ju inte helt ihop sig.  Samtidigt som de är väldigt upptagna.  Blir intressant att möta dem i arbetslivet,  det har redan börjat. 

Sen om vi bortser från texten så kommer vi möta en väldigt kreativ generation med nytänk, det är spännande. 

Så har vi Sannas text,  den säger mig ingenting.  Någon som kan tolka den åt mig?



Skickat från min Samsung Mobil

Kommentarer

Tina sa…
Eller sjunger hon om den där bitter-fittan som har allt ogjort medan den yngre generationen är fullt upptagna med att göra det de vill. ...... ;-)

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen