Retreat

Mycket på jobbet,  hem och hämta barnen och laga och äta middag.  Ut igen och sopa fram  den igensnöade bilen.  Hämta K och sen köra lungt på riktigt vintriga vägar mot Norrtälje,  Rådmansö, Åkerögården. In i värmen,  tänd brasa, te och smörgås och sen kvällsandakt, eller mässa om de begreppen känns naturligare. "Varför har du kommit på retreat? "

Oj vad svarar jag på det, jag hqr knappt landat i att jag är på plats. Och det är så mitt liv ser ut just nu, det går i ett. Men jag lider inte eller känner mig stressad men jag har behov av att bara vara ibland,  inte serva eller bli avbruten heka tiden. 

Tystnad. Varför vara tyst en hel helg? Vad händer när man är tyst? Vi har ljud runt oss hela tiden,  radio, TV, barn, vuxna mm. När du är tyst så lyssnar du, på andra, på dig själv, på Gud. Kanske det svåraste är att lyssna på sig själv, det innersta i dig,  kanske kommer upp saker du inte vill bemöta för att du inte vet hur du ska bemöta det. 

Nu var inte de mitt behov. Utan det var att få sitta ner med folk jag inte hinner prata med i kyrkan på söndagar, jag blir oftast störd av mina små. 

Och tack och lov så behövde vi inte vara tysta.  De som ville fick det.  Det fanns tysta bord och rum. Hade jag åkt med ett gäng jag inte känner hade det kanske varit skönt att slippa vara social.  Nej, nu var det skönt att bara ta det lite lugnare. 

Framme på jobbet,  skriver mer sen. 



Skickat fn min Samsung Mobil

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen