Retreat 2

Talare under helgen var Liselott J Andersson, som jag hörde en del på läger och konferenser i tonåren.  Hon är lugn och har en gåva och förmåga att dela ordet.  Hon sitter och pratar som att hon berättar en händelse från igår,  som hon själv varit med om.  Och det gör hon rakt uppochner utan underlag.  Hon citerar bibeln hit och dit och berättar anekdoter.  Det var ren fröjd att lyssna till henne. 

En sak jag tog med mig var ett sätt att tänka på från bröllopet i Johannes evangeliet där Jesus förvandlar vatten till vin.  Vad är lite vattnigt i ditt liv,  som skulle behöva bli som vin? Din relation, ditt jobb eller en annan situation? För Gud är allt möjligt, ibland tar det lite tid bara. 

Jag mådde väldigt gott där borta,  även vi som pratade tog det ändå lungt,  pratade tystare och hade inget som störde.  Så vi blev väldigt trötta. 

Jag  och K åkte hem lite tidigare än alla andra, eftersom jag hade lite hemma. Glada för det blev en del skrattsalvor och lugna.



Skickat från min Samsung Mobil

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen