Kryptiskt

Vårt kylskåp dog i förrgår. Ingen bedrövelse, visste att de var rätt gamla.  Tänkte att det hade varit värre att vara utan vatten.  Ut med maten på balkongen,  bra väderlek till det.  Åkte till elgiganten igår för att köpa nytt.  Möter alltid så bra säljare där. Blev kyl och frys med Samsung märke, kommer på tisdag. Hittade ett billigt kylskåp på blocket, så vi hade ett fram till tisdag.  Även om väderleken är bra så är det inte så roligt att springa ut till balkongen hela tiden.

Tänkte att det är bra att ha ett extra kylskåp till studenten i sommar och sen en till nästa sommar och sen 50 års firande ett par år efter det :).

Hade gärna gjort om hela köket, men jag har en bakåtsträvande eller pessimistisk man. Jag tror att vi skulle klara det själva, med ordentlig planering och det är ju han bra på. Men sen är det ingen brådska, jag trivs med färgen i vårt kök, vet bara att det finns bättre luckor och lådor. Våra är gamla och slitna och sen skulle jag gärna ha skåp ända upp till taket, men det kostar ju också. Men kaklet är bedrövligt, tänk om vi klarade av att byta det, men det är nog värst att få bort.

Finns så mycket att göra här hemma, vi har så mycket grejer överallt, men jag kan inte rensa själv. För det är jag som oftast lagar mat, plockar med vardagssaker som ligger överallt, går igenom barnens kläder, fixar och packar när vi ska göra saker, de där vardagliga sysslorna och då hinner och orkar jag inte så mycket mer. Sen har jag 4 till i huset som är bra på att ha saker överallt, de har inte riktigt samma behov som mig att ha ordning och reda, vilket är rätt frustrerande ofta. Fast vad kan jag göra. Behövde vräka ur mig lite, ibland kan det räcka här.


Skickat från min Samsung Mobil

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen