Helg igen

Sitter i bilen på väg till Säter för att fira svärmor.  Regnväder det är varken mysigt eller skönt den här årstiden. Det är inte ofta jag klagar på vädret, men detta är tråkigt. 

Ja då är det bra att fira lite ;-).

Annars har vi fått lite tråkiga besked på jobbet om nedskärningar,  några tar det hårt vilket jag förstår. Jag vill ändå ha den inställningen att ledningen vet vad de gör. En del tror inte det hade hänt om vår vd M varit kvar, men det tror jag. Sen drabbar det tyvärr vissa och dess familjer vilket är ledsamt.  Hoppas de ändå kan ha en bra helg nu.

Hörde att 4 st var beredda att gå ner till 80% för att få behålla sin kollega. Det är kreativt och stort. 

Fick mig att tänka på min Radco tid där vi fick vara med om en fantastisk tillväxt, men sen en konkurs.  Det drabbade några familjer hårt,  bl a er G. Och sen du J som gick ner i lön, till bara några tusen för att få vara kvar. Det var stort.  Jag tror vi hade väldigt roligt ihop även där.  Synd att det inte gick hela vägen. 

Men ett företag är inte en välgörenhetsorganisation,  går det sämre så måste åtgärder göras, hur bra stämning vi än har eller hur bra vi jobbar ihop och har roligt.  Tyvärr :-(.

Så får vi hoppas att det finns nya jobb att söka. 

Kram till er där ute ♡
Skickat från min Samsung Mobil

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen