Det där med att ta tag i barnen med en gång

Så många Gudstjänster jag suttit på i mina dar och irriterat mig på föräldrar som inte säger åt sina barn, eller ens försöker få dem tysta, eller när de verkligen skriker tror att de ska sluta så man försöker få tyst på dem innan man bestämmer sig för att gå ut.

Jag tycker inte barn "stör" om de rör sig i kyrkrummet, eller kanske småjollrar. Det är mer om de springer runt bland de medverkande eller gallskriker. Har själv haft svårt många gånger och veta när mina egna barn "stör". Själv tycker man att de låter jättemycket, men det kanske de inte gör.

Blev väldigt imponerad idag av en 11-årig storasyster, som hade med sin lillasyster på kanske bara ett halvår till söndagsskolan, och där får ju barnen låta. Hon hanterade sin lillasyster så snabbt och bra, bebisen grät och storasyster tröstade henne så fort eller fick henne att tänka på annat eller vad hon gjorde. Väldigt roligt att se i varje fall. Jag tänkte en kort sekund att det är kanske den åldern, som är de bästa barnuppfostrarna, inte vet jag :).

20 barn på söndagsskolan och de flesta lyssnade väldigt intresserat på berättelsen om Moses i vassen, det var otroligt roligt att berätta den för dem då.






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen