När olyckan är framme

Har gått repetitionskurs på HRL och Defibrillator idag.  Vill först inte gå kurs för att jag blir påmind om vilka läskiga situationer vi kan hamna i.  

Fast sen blir jag glad, lugn och påmind om vad bra det är.  Och när olyckan väl är framme så vet kog ingen hur man reagerar.  

Jag var den som körde mest rollspel idag. Skrek och distraherade mina kollegor lite....

Några tips.
Finns en bra ICE app, ladda ner den så det är lätt att få fram information om dig och dina anhöriga om det händer dig något. 

Var inte rädd för att tala om för dina kollegor om du har en psykisk eller fysisk sjukdom om de ska hantera dig på ett speciellt sätt. 

Var inte rädd att använda en Defibrillator, den säger exakt vad du ska göra.  Den är super pedagogisk. På eniro kan du se var de finns.  Fast jag hoppas såklart du slipper. 

Vi har runt 12000 hjärtstopp i Sverige per år.


Skickat från min Samsung Mobil

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen