Slalom

Efter lite gråt och klagan och en skeptisk man så tvingade jag med mig familjen till Kläppen slalombacke.  Vi stannade till vid en skiduthyrning och hyrde kompletta paket till oss alla fyra.  Oförskämt billigt faktiskt.  Glad över det då liftkorten inte är lika billiga. Långsam kö för att köpa liftkort och med en expedit från Australien,  som inte förstod helt vad jag menade.  Så det blev lite fel.  Vi köpte ett var sitt eftermiddagskort,  men borde haft ett att dela på. Ja ja....

Tillslut har alla fyra sin kompletta utrustning på sig.  Barnen vägrar åka det lätta rullbandet så vi går mest runt.  De hade även en knappliftskarusell, där åkte de. Efter lite mat så åkte dom desto mer, inte själva, men upp och ner.  De tyckte det var roligt och det är ju en bra start.  Får se om det blir mer ett annat år. Tilda är nog i rätt ålder att lära sig. Jag fick några riktigt sköna åk själv.  Imorgon blir det nog en längdtur på fjället. 



Skickat från min Samsung Mobil

Kommentarer

Anonym sa…
Så bra att ni provade på slalom, då blir det lättare till nästa gång! Ha en god fortsättning på helgerna! Kram Gunilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen