En beundransvärd ledare, en god man

I helgen somnade min fd VD in. Han har haft en mycket smärtsam sista tid, men fått mycket tid med sin fru och sina fyra barn. Det är oerhört sorgligt, men han lämnar efter sig många berörda människor. Han har berört så många med sitt ledarskap och sin stora kärlek. Han var en sann Gudsman, som levde ut Jesu kärlek och omsorg.

Många av mina kollegor har aldrig träffat en liknande människa. Så han har verkligen satt spår. Jag är ledsen, men också väldigt tacksam över att jag fått lära känna honom, att han fick vara en del i mitt liv. Nu lever han utan smärta och sjunger med änglarna.

Jag sänder mina tankar till hans familj och andra nära syskon och vänner. TACK MATHS!!!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen