Utmaningar

Känns inte som alla vill ha utmaning och vill utvecklas i sitt liv. Jag vill det, även om jag är lite bekväm ibland. Lunket är skönt, men att växa är utmaningen, som gör en starkare.

Så i helgen ska jag träna på att inte ha pengar, vilket jag i och för sig ofta gör. Jag ska träna på att "bara vara" med min familj utan att bli irriterad. Så ska jag ha ett utmanande anställdsamtal.

På jobbet utmanas jag i att inte bry mig om andras arbetsmoral, arbetsbefattningar o dyl. Nästa vecka är min utmaning, utbildning för norrmän, vilket bara är roligt och ett möte på engelska.

Sen är det en utmaning att vara troende. Det är väldigt många som inte förstår det gudomliga när man inte har upplevt det, men ändå ska ha åsikter om det. Men det är bara att bita ihop. Fast det är synd när teologiska diskussioner splittrar inom kyrkan. I det undrar jag lite vad min utmaning är, jag vet inte än...

God helg på er!

Skickat från min HTC

Kommentarer

Anonym sa…
Kram på dig! /Gunilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen