Generation Y

Var på föreläsning med jobbet igår. Hur vi som ledare möter generation y (80- och 90 talister). Lite långt, men några saker var bra. Visst är det utmaningar för oss, men så tänker jag på skolan som hela tiden möter nya generationer.

Visst skolan såg likadan ut i många år och var inte så förändringsbenägen, men sen var den tvungen.

Ja det finns massor att säga om detta. Ibland har jag så lätt att anpassa mig, lyssna och släppa fram de yngre. Andra gånger tycker jag bara de ska anpassa sig. Jag har massor att lära.

Är vi i kyrkan förändringsbenägna?

På kvällen träffade jag musikaltjejerna för genrep på deras showcase, som är nästa tisdag. Det är en mycket härlig generation (99-01). Kan de bli Z tro eftersom vi var X ;).

Skickat från min HTC

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen