Att fokusera på det goda

Vi får så mycket information hela tiden. Från människor runt oss, skola, förskola, jobb, tv, radio, bloggar, tidningar, sociala medier mm. Inte konstigt om vi blir lite trötta ibland.

Nu har det gått runt ett par krönikor på FB om telefoner som tar vår tid från barnen eller önskan om att se större föräldraansvar.

Jag håller med, men ibland blir jag så trött på alla teorier som presenteras. Var är förslagen på hur vi kan få våra barn att lyssna och lyda bl a. Det är verkligen inte lätt när barnet inte lyssnar. Jag skulle vilja se förändring i skolan, bland föräldrar, i vårt samhälle, men vad kan vi göra? Vad kan jag göra? Inte klanka ner på alla som gör fel i varje fall, det mår jag inte bättre av.

Nej, jag vill istället fokusera på det som är positivt och roligt i livet och jag lär mig hela tiden. På Joels skola möter jag aldrig en förälder med mobilen i fokus, utan vi ser på varandra, hejar, ser barnen och pratar och hejar på dem. Underbart.

Sen har jag lyssnat och sett på flera saker idag som jag skrattat åt. Paolo Robertohos Rix morgon zoo, 3 tonåringarna från filmen "Det bästa"som var hos Skavlan i fredags, Jenny Strömstedts felsägning på morgon nyheterna i fredags, kolla in det på YouTube om ni inte sett det och till sist dagens inlägg på Pernilla Wahlgrens blogg, så härligt, jag skrattade så jag grät.

Skickat från min HTC

Kommentarer

Anonym sa…
Underbart att fokusera på det bra!
Har sett klippet på felsägningen, grejen var att tyfonen verkligen hette Fitow... Hahahha :)
Kul att ses på söndag, ser fram emot det!
Kram Gilla
AnnieeG sa…
Tumme upp på det inlägget!

Vi siktar på att komma som planerat på lör, men blir kanske inte superlångvariga, beroende på dagsformen! Hör av mig annars förstås. Stor kram!

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen