Kläder

Jag har så mycket kläder hemma, barn- tonårs och vuxenkläder. Lite lagom aktivitet att gå igenom när man är förkyld, men jag tröttnar efter barnens om min garderob. Jag har jättesvårt att slänga kläder, så jag ställer ut i säckar till dem som hämtar till Polen. Jag har ingen aning om det går till något bra, men det känns bra att ge bort det och att slippa åka iväg med det, att bara ställa det utanför dörren. Nu har jag 9 papperskassar jag kan ställa där. 15 papperkassar som jag ska fråga om någon annan vill ha, 5 av de kassarna kan jag ta tillbaka till Tilda. 2 kassar har jag sparat till Tilda. Sen har jag 5-6 kartonger på vinden med kläder från våra stora barn, förmodligen kan jag göra mig av med det, men jag vill ändå gå igenom det.

Jag tycker det känns hemskt att ha så mycket kläder. Jag har fått väldigt mycket från mina och mannens syskon och kusiner. Jag har lite svårt att tacka nej när de frågar, tar gärna emot det och går igenom det själv, än att gå igenom det med den som ger det till mig. Så det har jag lärt mig, jag ger bara vidare så får den som får det av mig gå igenom det på egen hand.

Min granne gillar inte begagnat eller loppisar och så kan det ju också vara. Det är så lätt att ta för givet att alla tar emot kläder med tacksamhet, men det är helt ok att ine gilla det. Jag tycker det är jättebra att få, sen är det ju roligt att handla själv ibland också. Men en sån här månad när jag inte får så mycket i lön eftersom jag varit ledig i sommar är det väldigt bra att slippa köpa stövlar, regnkläder och andra utekläder :). Så behöver du något i stl 50-128, välkommen!!!

Kommentarer

AnnieeG sa…
Nora går in på 74 nästa gång, Hugo på 98. Finns de storlekarna bland nåt som du vill bli av med hämtar jag gärna :-) kram tll dig
Tina sa…
Åh så bra då vet jag det :)
Anonym sa…
Synd att det är så långt annars hade jag gärna kollat och delat med mig av alla kläder som finns här,,,skönt att inte behöva köpa allt men det är mycket att hålla koll på,,,Kram Åsa

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen