Kick off

Åkte med servicegänget, som är 60 pers, men vi var 45 kanske, efter jobbet på onsdagen till Körunda golfanläggning. Åt kräftor som tom blev godkända av Göteborgarna :). Kvällen var fri, tid till prat och gemenskap. Kom i säng runt 1. Upp vid 7. Teambuilding utomhus på fm, var perfekt väder för det. Mitt gäng var inte så ivriga på att samla poäng, men vi hade trevligt. Enligt mig höll det på en halvtimme för länge, blev trött i kroppen och av fina vädret.

Eftermiddagen bestod av föredrag av servicechefen (Johan) och Coromaticway av en tjej. Det är en utbildning som alla nyanställda får gå för att veta vilka mjuka värden vi lyfter upp i företaget. Bra, börjar äntligen fatta efter 11 år att den stämning och atmosfär vi har är väldigt unik.

Vid 15 började övriga kollegor droppa in. Fri em/kväll med häng, bad, bastu, kubbspel, löpning och mycket drickande för några. Jag hade glömt badkläderna, men gick ändå ner och badade och basta. Det var så skönt.

Middagen blev grillat, gott och jag hade trevligt runt bordet :). Vet inte om jag berättat men vår vd har cancer. Fick reda på det i april i tarm och prostata. Han berättade för företaget genom video i juni innan midsommar. För 2 veckor sen fick vi en ny videohälsning, det har spridit sig till lever och bukspotthinnan. Han har strålbehandlas hela sommaren och ska genomgå en stor operation snart. Väldigt allvarligt, men han är en kämpe, han har en stark tro på Gud, så än så länge tror vi bara på en bra utgång och att han är tillbaka efter nyår. Ett av mina dagliga böneämnen.

Pratade med många om detta på kvällen, men det kändes inte som att någon fastnade i grubblerier utan fortsatte festa, men tänkte ändå på den allvarliga situation som råder. Vi hade en DJ som körde väldigt bra musik, men det blev inte så mycket dans. Jag hade en mycket trevlig kväll, somnade vid 1.30.

Någon i mitt rum hade ställt klockan på 5.45, varför då?.... Kick off program på fm, väldigt tomt utan vd:n och hans inspiration, men de tillförordnade cheferna gjorde det mycket bra. Styrelseordförande var också på plats och gav en genomgående rapport om vd:n. Eftermiddagen pratade Stefan Einhorn för oss om att vara en god medmänniska, jag åt för övrigt lunch med honom :).

Fick skjuts hem av min chef, som bor här i närheten. Hemma i tid för att få umgås med familjen. Mysigt.

Skickat från min HTC

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen