Finns inget att klaga på

Sen är jag inte av den klagande sorten heller, mer än på människor, som enligt mig, tänker galet.

Sitter på balkongen, svettas, dricker kaffe och läser. Barnen har inte varit osams än idag så det råder frid. Njuter innan allt kör igång imorgon. Men jag kan även njuta när det är igång, bra med rutiner bl a. Det tråkiga är att bli trött, att inte orka mer än jobbet, men det tänker jag inte på idag.

Denna sommar har jag badat, men faktiskt inte i Mälaren, det har inte blivit av att vi åkt dit. Men i havet, olika sjöar och poolen. Och jag har inte pinat i mig för att svalka mig, jo kanske på Hönö. Utan jag har verkligen njutit i det sköna vattnet, lekt och simmat.

Fick reda på i fredags att förskolan är stängd imorgon. Klagade återigen hos chefen. Som tur är har vi stora syskon som kan ställa upp. Så Joel får gå till fritids och Tilda får vara med sin stora storebror.

Nu retar lillasyster Joel... Bäst att gå in.


Skickat från min HTC

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen