Bara om ni undrar

Varför jag inte lägger ut bilder på Joel i nya fina kläder, framför sin skola eller sittande i skolbänken så här första skoldagen, så beror det på:
- Han ville inte ha nya kläder på sig
- Vi fick inte vara med i skolan, då den stora skoldagen är när de börjar 6-års och de har inte plats med alla föräldrar.
- Det var t o m en pedagog på skolan som sa att det inte var så stort, det finns andra dagar som är större på skolan.
- Vi har inte gjort så stor grej av det hela. Folk har sagt i sommar "Å nu börjar du skolan, vad spännande". Joel vet inte riktigt vad han ska svara på det. Han har ju gått i skola ett år och sen pratar inte vi så om det hemma.
- Kanske det till viss del beror på att jag aldrig tyckte om att börja skolan. Så jag säger varken bu eller bä.

Jag hoppas inte Joel saknar att vi gör större grej av det hela. Jag ska fråga honom.

Bara så ni vet!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen