Sommarlov

Tänkte komma senare till jobbet idag efter att ha varit med Joel på skolavslutning. Det är ju faktiskt min första skolavslutning som förälder också och insåg i morse att han ville ju vara ledig som i stort sätt alla andra skulle vara. Så jag skickade snabbt iväg ett mail och frågade om ledighet och det gick bra, tack för det kära kollegor.

Mannen var med på skolan, sen åkte vi till vårt lilla centrum och fika innan han åkte till jobbet. Jag och Joel åkte hem. Innan det gick jag spontant in till frisören och fick en tid 2 timmar senare. Första gången en man och turk (smile) fått klippa mig. Blev nöjd.

Hemma spelade vi lite Wii efter lunch trots det fina vädret. När jag hämtat Tilda så var jag ute med henne och grannarna en stund.

Fick sjunga "Du gamla, du fria" och "Den blomstertid nu kommer" så nu känns det som att sommaren är här. Joel ska bara gå 2 dagar till sen ska han få vara långledig. Skönt för honom.


 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen