Kan det inte regna när jag ändå bara är inne

Magen är bra nu. Ja, så var det förr också. Jag fick mina gallstensanfall, men sen var jag bra däremellan. Jag visste såklart aldrig när ett anfall skulle komma så det gick inte att föreberda sig. Jag skulle vilja höra med någon, som har magkatarr ,om man kan få anfall så som jag fick och sen om man känner av katarren lite hela tiden.

Jag tror nämligen inte att jag har katarr, jag tror att det var ett gallstensanfall pga en alldeles för fet pizza kvällen innan. Och om inte dessa anfall kommer så ofta så vill jag inte göra en gastroskopi eller opereras. Utan det jag önskar är att få ha lite smärtstillande hemma så jag kan hantera anfallet när det kommer på ett sätt hemma. Så sa ambulansförarna att man kunde göra.

Pratade med en annan läkare igår och hon trodde väl också det, men sa att läkaren som jag träffade på St Göran gjorde inte fel. Nej, jag förstår det. Det är inte lätt att ge en diagnos när man inte hittar någonting, men lyssnade han på mig när jag beskrev smärtan. Så jag har faktiskt inte tagit den medicin han skrev ut till mig. Hon läkaren igår tyckte inte heller att jag behövde ta den. Det han vill se med den medicinen är om det blir bättre efter 14 dagar, men jag är bättre idag. Det var ju "bara" ett anfall.

I övrigt är jag inte helt bra än, men bättre. Så jag njuter av den blå himlen utanför fönstret :)

Kommentarer

Anonym sa…
Krya på dig! Njut av ensamheten och lägg dig och läs en bra bok!
Saknar dig!
Kram Gilla
AnnieeG sa…
Jag tyckte också att det lät konstigt, men jag är ju inte doktor. Magkatarr har jag haft många gånger, det är ju obehagligt men har aldrig haft anfall på det viset. Njursten har jag också haft, det var inte av denna världen. Värre än att föda barn, precis som du beskrev :/ hoppas i vilket fall att det inte kommer tillbaka. Kram!
Tina sa…
Tack det är skönt när fler bekräftar det :)

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen