Ja, vad säger man

Var är cheferna när de behövs? Har varit på vårfest på Tildas förskola. Personalen där kan helt enkelt inte hålla i sådana tillställningar, men det gör mig inte så mycket. Bara att det är lite tråkigt. Kanske de är blyga, vet inte hur man gör, tycker det är svårt. Ja, jag vet inte. Jag kan tycka att det är just sådana saker en chef ska lära sina medarbetare, det skulle jag jobba med om jag var förskolechef.

Men det är samma på mitt jobb, är det så att man som chef inte vågar tala om hur man tycker att man ska vara. Det gör jag. Jag har jobbat med ordet service, hur vi bemöter kunder, men även våra egna kollegor internt. Och är det något vi fått feedback på så är det just det, ett trevligt och snabbt bemötande. Hellre ett mail eller telefonsamtal för mycket än att det glöms bort, och det funkar.

Jag är bortskämd med kyrkan, där har vi lärt oss att prata inför folk, hälsa välkommen, vara inkluderande. Ha ett proffsigt och kort program med uppträdande. Ja, det är lätt att ta det för givet, men det är ju något som man lär sig.

Tålamod Tina, tålamod!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen