Vardagen

Folk säger att sorgen är viktig och att vara tillsammans med nära. Jag tror dem, sen tror jag vi alla sörjer på olika sätt. När en människa dör naturligt, som man ändå får säga att pappa har gjort så kanske man inte sörjer hela tiden. Inte jag i varje fall. Däremot förstår jag att mamma gör det, hos henne blir det mer påtagligt att han är borta.

Jag gillade att vara hos mamma, att leva där och minnas pappa hela tiden. Här rullar livet på som vanligt, det är jobb, skola, förskola, sjukdom, VAB, middag, styrelsemöten osv.

Men så kan jag stanna upp och lyssna på pappas skiva, läsa inlägg om vad pappa betytt för folk och bli rörd och gråta en skvätt av saknad och tacksamhet. Det är väl så det kommer att vara.

Idag var dödsannonserna ute i Dagen, Arboga Tidning och Nerikes Allehanda. Den blev bra. Dagen hade även skrivit en text om pappa, fint.


Kommentarer

Anonym sa…
Ja, han finns i våra tankar. Ljusa minnen! Å ni nära finns i våra tankar!
Stor kram Gilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen