Tåget


Då sitter vi på tåget mot A-a. Har en man bredvid mig som blev så där lagom glad att få barn vid bordet. Han ville knappast bereda plats åt mig. Ja Ja han får flytta på sig om det är så. Jag är glad att det är mitt på dan i vardags tåg, så det inte är så mycket folk. Barnen sysselsätter sig.

Var till frisören innan, hon blev sen på morgonen så jag var rädd att inte hinna, men det gjorde vi. Hon är så härlig som person och duktig frisör så jag är alldeles upprymd när jag går därifrån. Hon ska tyvärr flytta in till stan, men det kan i och för sig betyda att jag får lite fler turer till stan än vad jag har annars.

Idag ska vi duka i kyrkan. Så ska mamma och jag gå och titta på pappa en sista gång. Begravningen är imorgon kl 14. Det blir minst 150 pers. Hoppas det blir en Gudstjänst i pappas anda, då vet vi att det blir bra. Kommer några vänner till mig, blir så glad och tacksam över det.

Ja, nog känns det konstigt.

Skickat från min HTC

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen