Jag är glad för din skull

Vad gör man i himlen en sån här dag
Jag vet att änglarna ler
Godhet och nåd förenas i kärlekens lag
När faderns vilja sker
Vet ditt liv lever vidare
Känns nog som att komma hem igen
Men jag saknar dig

Jag är glad för din skull
Nu får du möta din Kung
Hemma för evigt hos Gud
Han säger välkommen hem
Kom och sätt dig min vän
Du är väntad, väntad sv Gud

Tänk vad himlen ger hjärtat ro
Min trygghet ger mig tro när jag ber
Jag vill bära det arv som jag fått av dig
Jesus, hjälp mig att likna pappa mer
Att våga sjunga ut den hemlighet
Att du har öppnat vägen till evighet
Vad jag älskar Dig


Ovan är en sång kusin Mattias skrev till minne av sin farmor.

I natt fick pappa flytta hem. Det kommer bli tomt.



Skickat från min HTC

Kommentarer

Anonym sa…
Kära Tina!

Jag känner stor tacksamhet att kampen är över och att Åke har nått det mål han talat om i alla år. Tackar Jesus för alla människor han fått beröra med sitt liv. Ni alla finns inneslutna i förböner och varma tankar.
A-G & Hans
AnnieeG sa…
Stor kram till dig. Tänker på er allihopa. <3
my Haven sa…
Vad säger man... Saknaden och sorgen måste vara stor, även om Åke fått ett långt och rikt liv. Han måste dock ha det underbart där han befinner sig just nu.

Styrkekram

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen