Fortfarande mycket känslor

Har svårt att sätta ord på mina känslor. Det pendlar så av tankar, sorg, tacksamhet och glädje. Försöker att inte tänka på de som inte kom på begravningen, utan på alla som kom istället. Försöker att inte tänka på att jag glömde hälsa på vissa personer, de hade faktiskt kunnat leta upp mig. Försöker att minnas gårdagen och inte bli så nostalgisk så jag vill ha den tillbaka.

Är hemma med sjuk Tilda idag, vilket gör att jag har lite tid att tänka, men det är också skönt. Har även städat hela huset, så skönt.

Innan begravningen så sa jag till mina syskon att jag vill minnas pappa så som han var när han var som piggast och bäst, inte hur han varit de senaste 7 år. Och det kom verkligen fram på begravningen, hur han var som bäst. Fast det var några där som bara träffat honom, som sjuk och även de hade mycket fint att säga om honom, vilket är fantastiskt.

Just nu snöar det ute och jag satt och tänkte på det, att det är inte vinterväder, det är vårväder även när det snöar. Minns en "Arbogaträff" då det snöade i maj, så det är inte helt omöjligt. 2006 var det kallt hela mars och in i april, sen blev det en riktigt het sommar, nästan tropisk värme. Så vi får hoppas på att det blir så i år.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen