Tacksam


Jag skulle åka till sjukhuset för att sitta där en natt skrev jag sist, men det blev att jag åkte till mamma och sov i pappas säng i 2 nätter. Det kändes jättebra att få vara med mamma, träffa syskonen, minnas pappa, gråta och skratta ihop. Vi fylls ändå med sån tacksamhet, över pappas rika liv, över det han gett oss. Över att han fick 30 år till efter första hjärnblödningen, över att mamma och han fick så mycket kvalitetstid. Över alla människor som visar sin omsorg och säger vad pappa betydd för dem. Tack för era ord här och era tankar och omsorg. Mamma fick hem en del blommor och vi tände ljus vid pappas fotografi. När jag kom hem idag så hade jag fått blommor från jobbet. Tacksam var ordet.

Igår satt vi och planerade också, fick ihop dödsannons och begravningscermonin. Idag var vi till begravningsbyrån. Begravningen kommer äga rum 15/3 kl 14 i Örtagårdskyrkan i Arboga.

Samtidigt känner vi en sån tomhet. När jag kommer in hemma hos mamma så ska han sitta där i stolen. Hör jag något som skramlar till så tror jag att han ramlar. Så fort jag rörde mig i sängen i natt så trodde mamma att det var pappa som var på väg att göra något. Nu är bror M hos mamma sen kommer hennes syster dit. Det kommer bli så tomt och tyst när hon väl är själv, men jag vet att hon kommer klara det. För gråta och sörja det får man och vänner har hon runt sig.

TACK!


Skickat från min HTC

Kommentarer

AnnieeG sa…
tack för att du delar med dig och ger en liten inblick i hur ni har det. Man påminns om hur värdefullt livet är, och hur både sorg och glädje hör till. Tänker på er. Stor kram
Emma sa…
Åh! Tina...En stor kram från mig och Håkan. Klart att tacksamhet blandas med tårar i en sådan situation. <3

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen