Yes vad det snöar

Ska jag vara helt ärlig så förstår jag inte hur man kan klaga på väder och vind. Är man 20 år eller yngre så är det ok för då har man fortfarande inte fått så stort perspektiv på livet. Men är man som jag 40 eller äldre då vet vi att vädret är så här i Sverige, det spelar ingen roll hur mycket vi klagar det blir så år efter år ändå. Det kan bli en regnig vinter, det kan bli en regnig sommar, det kan bli väldigt kallt på vintern och mycket snö, det kan bli väldigt varmt och klibbigt på sommaren, det är mörkt i november osv. Det är väl bara att gilla läget, eller?! Nej, jag kan inte klaga på vädret, det tjänar liksom inte något till. Sen kan jag tycka det är tråkigt om sommaren regnar bort eller om det bara är isgata ute så det inte går att gå ut. Men när det är sånt här väder, det snöar hela dagen, det är väl alldeles underbart. Så nu ska jag ut och skotta innan det är dags att hämta Joel.

Kommentarer

Franz O M sa…
Skönt att vara gift med dig älskling!!!
Franz O M sa…
Skönt att vara gift med dig älskling!!!

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen