Var det bättre förr?

Jag och Tilda tittar på Karlsson på taket. Blir påmind om vissa saker som var bättre förr. Den vanliga arbetarklassen kunde bo inne i stan, det fanns inga mobiler så pojkvännen eller kompisarna ringde hem. Barnen var ute och lekte även inne i stan. Ungdomarna hjälpte till hemma och plockar upp efter sig.

Ja, det är med en glimt i ögat jag skriver detta. Det är en härlig tid nu med, det kanske bara var på film det var så och den där Karlsson är ingen trevlig typ.

Fast jag tänkte på en till sak när jag gick till skolan med Joel i morse, då vi fick sällskap av en grannflicka och hennes mamma. För att få ut barnen och leka så måste vi gå med dem, vi sprang ut självmant och lekte med grannkompisarna, även när det var snö. Fast jag kom på en bra förklaring till det, mina barn har inte kommit upp i den åldern än och sen var inte vi på fritids. När barnen kommer hem idag så är det nästan för sent att gå ut och de har lekt med kompisar på fritids.

Skickat från min HTC

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen