Utv samtal

I onsdags hade Joel sitt första utvecklingssamtal. Han pratade inte så mycket, men hade gjort det innan med sin lärare och mig så vi hade hans svar att utgå ifrån. Det var väldigt bra frågeställningar.

Att ha den här typen av samtal 2 ggr per år under hela skoltiden utvecklar dem verkligen, något som de har med sig hela livet, speciellt till arbetslivet. Först intervjuerna och sen samtalen på arbetet. "Vad är du bra på, vad kan du bli bättre på, vad är svårt, vad behöver du hjälp med?" Osv.

Det är jättebra, men det finns också en risk att vi fostrar individer som bara tänker på sig själva, slår sig om bröstet och som inte tillåter en ingångslön lägre än 40 tusen. Som Norge, som får ta in svensk personal till restaurang- eller expeditjobben. Vilka ska vi ta in? Vilka ska ta hand om oss? Nu vill jag tro att det kommer finnas ungdomar som vill jobba med detta. Så jag vill ändå påstå att utvecklingssamtal är väldigt bra :).

Skickat från min HTC

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen