Blir så arg

Läser Felicia som försvann, dotter till Anna Wahlgren. Blir så arg när jag läser den, borde kanske inte fortsätta, men nu vill jag det.

Vilken skadad tjej och mycket är moderns fel, hennes levnadssätt, hennes sätt att fostra, hennes obegripliga oförstående. Och utåt var hon expert på barnuppfostran, vilken kärring. Jag har aldrig gillat henne eller hennes metoder och det är jag tacksam över.

Boken är trovärdig, en moders problem med alkohol, relationer och flyttar och separationer som gått över till barnen. Aaaa, arg blir jag.

Jag hoppas verkligen att Felicia kan bli hel igen. Hur är det med alla hennes syskon?


Skickat från min HTC

Kommentarer

Tina sa…
Borderline, alla gånger har hon det, Anna och även dottern, känner igen beteendet... :(
Emma sa…
Jag har inte läst boken, men det verkar verkligen inte vara någon lek vad barnen har varit med om. Sedan är ju mammas reaktion på boken så självisk så att det blir bara som att hon stryker under vad boken vill berätta... :-(

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen