Julklappar

Det är inte alltid lätt med julklappar även om jag tycker det är väldigt roligt. I år var jag ute i god tid och kände mig lugn. Bad mannen köpa till de stora barnen och sina föräldrar och han var inte ute i god tid så han blev lite stressad och tyckte det inte var så roligt. Det är synd när det blir så, för det ska vara roligt att ge, inget krav som det så lätt blir.

Förra året så önskade sig Joel en Darth vader dräkt, vilket han fick. Tyvärr förstod han inte riktigt, jag menar bara mjuka paket är inte alltid så kul för en 5-åring. Så du kände jag mig ledsen för att han var lite besviken. Sen har han verkligen lekt med dräkten efteråt.

I år köpte jag det han önskade sig näst mest. Det han önskade sig mest var en stor dyr legosats och då skulle det bara bli den, jag vill gärna ge fler klappar. Så det blev 2 mindre legosatser och sen en pistol som han önskat sig. Han blev så glad, han gav mig en varm go kram som kom spontant, det var härligt.

Tilda skulle ge sina nappar till tomten och vi undrade så hur det skulle gå, hon som älskat nappen. Vi har pratat om det hela hösten och hon har sagt att hon vill ha Hello Kitty av tomten. Jag hängde upp napparna i granen och sen var hon beredd. Hon lämnade glatt över dem och pratade med tomten och var så glad. Hon tackade honom och sa att han var snäll.

Hur gick det då på kvällen? 2 kvällar och nätter hade hon sorg och vad hon skrek och grät, men sen har det gått bra. Jag är riktigt imponerad. Hon är jätteduktig, förstår och skrattar när hon frågar efter nappen, för hon vet ju var den är. Hon har inte frågat efter den någon gång på dagen, det känns hel märkligt. Skönt.

Sen var det klappen till mannen, det blev en flopp, en surfplatta som inte var något att ha. Jag är lite för snål, så det blev inte den bästa. Nu ska vi reklammera den och köpa en bättre. Så jag hoppas att även han blev nöjd.

Svärfar fick en get och svärmor skolmaterial till behövande barn genom Hoppets stjärna, det tyckte de var bra. De stora barnen var också nöjda över presentkort, hörlurar och tv-spel.

Själv fick jag en ryggsäck, skidhandskar och en tröja. Mycket bra. Av de stora barnen fick vi presentkort på sf och en barnvaktskväll, det är lyxigt för oss :). Så som vanligt är vi bortskämda, men många klappar och mycket kärlek. Tacksam!

Nappar i granen


Står beredd med napparna och väntar på tomten

Glad över tomten som kommer


Tomten tar emot napparna

Snygg lego Hero på motorcykel

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen