Hemma

"Borta bra men hemma bäst". Ja, så är det. Vi hade det super mysigt i Dalarna, men hemma är hemma. Skönt att ha ett par dagar ledigt hemma också. Men det var tråkigt att åka ifrån det underbara vinterlandskapet till tölandskapet. Här är det inte roligt att vara ute, när det bara är is. Men vi har lekt med nya julklappar, med gamla leksaker, spelat spel och tittat på film.

Igår kände jag att jag måste hitta på något med barnen eftersom vädret var som det var. Så jag satt och letade biljetter till "Pippi firar jul", teater på Intiman. Det fanns inte många biljetter kvar. Jag sökte även på blocket och då skulle en tjej sälja 3 biljetter, rad 1 plats 1-3, kunde det vara sant? Jag kontaktade henne och frågade om de var äkta... :) Det var de, hennes dotter hade tyvärr fått vattenkoppor, så imorgon ska vi gå, jag, Joel och Tilda kl 16. Så roligt :).

Då är det inte så dumt att bo i Sthlm, även om jag tänkte på Dalarna ett tag nu igen över jul....... (jag i ett nötskal).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen