VAB igen

Var hemma med barnen i måndags, sen fick de gå på tisdagen. På em kommer både mannen och Tilda hem med magsjuka, de har sen varit hemma. Tilda har varit riktigt hängig. Jag är hemma med henne idag. Ingen dum vecka, jobba tis-tors :).

I onsdags var jag på ett seminarium med Manuel Knight, mycket roligt och bra.

Igår kom svärfar hit, han och mannen var inne på en föreläsning i stan igårkväll. Jag har inget emot svärfar, han är oerhört snäll och mysig. Han älskar att prata och han har pratat om samma sak sen jag lärde känna honom. Han tycker han har kommit på något fantastiskt. I korthet handlar det om hur en människa blir hel och vad kyrkan gjort fel. Det är så sant det han säger, men jag är lite trött på att höra samma sak om om igen, det blir liksom ingen utveckling i det han säger. Och jag kan tycka att vi ska erkänna våra fel och brister, men ibland måste vi tro att saker och ting har förändrats till det bättre också. Att det kanske är bättre i kyrkan idag än vad det var för 30 år sen, för att ta ett exempel. Ja, det går inte att beskriva dessa samtal, de är inte alltid så roliga i varje fall.

Just nu tittar Tilda på "Vem ska trösta knyttet", 4 jättetråkiga kortfilmer, men hon gillar dem, märkligt. Jag råkade precis sjunga med "Nej, du icke sjunga", säger Tilda då :).

Undra vad helgen har att erbjuda, jag vet faktiskt inte. Mannen ska vara borta en del av lördagen, 10 års jubileum med mc klubben, det hade jag ingen löst att åka med på.

Kommentarer

Anonym sa…
Trevlig helg vad du nu hittar på! Och krya på er!
Kram kram Gilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen