Inte somna osams

Jag gillar att lämna barnen på.mornarna (det går bra för Tilda nu).
Gillar när folk är i rörelse, påväg till skola, förskola och sina jobb. På Joels skola är alla föräldrar man möter så trevliga, hejar glatt. Ja, det är allmänt trevligt på morgonen. När jag lämnat Joel idag och hoppat upp på cykeln så kom en mamma i bil och körde alldeles för fort nära skolan. Ut hoppar dottern "hej då mamma, älskar dig". Något vi lätt slänger ur oss, men jag gillar det. Det är fint att höra det från varandra.

Visst har man hört ofta, speciellt på bröllop "somna aldrig osams". Fast hur stor är chansen att det händer något på natten? Nog är det större chans att något händer på dagen. Så skiljs aldrig osams, släng ur dig ett jag älskar dig eller Gud med dig!
Skickat från min HTC

Kommentarer

Anonym sa…
Så sant så sant!
Pappa och mamma så ALLTID, även om vi bara skulle ut en kortis, "Gud med dej". Kändes så naturligt och inget man eg. reflekterade över då, men jag tänker på det nu ibland och det gör mej glad. Stora fina ord! Vad kan vara bättre än ha hnm med sig när man går ut lixom?
Ha en bra dag! Kram Gilla
Anonym sa…
Ja, dem tänker jag också på. Fick höra det ofta hos er :). Fin och stor hälsning! Kram Tina
AnnieeG sa…
fast jag tror, med den uppmaningen, inte att man vanligen menar att nån kommer dö under natten utan att man inte ska ta med sig gamla oförrätter in i den nya dagen.

Själv är jag dock av åsikten att en god natts sömn i sig ofta kan göra att smågroll och knot inte är lika stora dagen efter =)

Kram & trevlig helg!

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen