Sköna söndag

Haft en skön ganska soft helg. Vi hade planer på att packa in sommaren från trädgården, men både jag och mannen vaknade med ryggont lördagmorgon så det blev inte mycket av det. Fredagkväll blev det Skavlan, trevligt att ha honom tillbaka i rutan, även om kvällens gäster var så där tycker jag.

Lördag fm var Tilda och mannen på barnsång. Jag och Joel var och handlade present och vantar, Joel skulle på kalas vid 13. Efter kalaset stack mannen iväg på mc:n, då kom närmsta grannen in med sina 2. Hennes minsta sov i stort sätt hela tiden, men de som var vakna lekte bra. Vi hade kvar dem på middag och då tog det stop för Tilda, hon orkade inte mer. Det visade sig att hon hade hög feber och har tagit det lugnt sen dess.

Så det blir första VAB dagen imorgon för den här terminen, det gick 3,5 vecka så det är väl bra. Jag är inte helt kry jag heller, flygplansbaciller, många som hostar och snörvlar på jobbet, så det blir skönt att vara hemma imorgon för mig med.

Idag åkte jag och Joel till kyrkan. Jag hade söndagsskolan, fick slänga ut en kille som inte kunde vara tyst eller sitta still, det var min son. Han är så mycket 6-åring. Det är inte lätt att vara bestämt mot honom samtidigt som jag ska leda en samling. Suck, det är så tråkigt, men vi har rett ut det nu. Hoppas det blir bättre nästa gång, om en månad.

Hemma hade jag förberett steken som stod och puttra, så det blev en god söndagsmiddag. Funderar på om jag ska göra svampmackor nu till kvällen.

Har även hunnit med att vila (vi somnade) en stund med Tilda. Det var så skönt. Nu grejar faktiskt mannen lite i trädgården, kanske jag kan ta mig an blommorna och lite växter imorgon. Vi har ett problem, vi har 3 äppelträd, 1 plommonträd, vinbär- och krusbärsbuskar, men vi orkar inte ta oss an bären och frukten. Det känns som vi bara fyller säckar med rutten frukt varenda höst och slänger. Frågan är om vi ska behålla träden. Kanske det blir roligt någon gång.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen