Skeptism

Jag är ganska skeptiskt som person. Jag är inte pessimist, det är en helt annan sak. Jag kan se med positiva ögon på det mesta, tror att det mesta löser sig på något sätt.

Men jag är lite skeptisk mot människor, att de har en baktanke eller inte förstår mig eller inte ska klara av det. Det är inte roligt att vara så. Jag skulle vilja vara den där ljuva goa människan som tror gott om allt och alla, men den sidan är lite svår att ändra på. Jag jobbar på det. Visst är det bra att ha saker att jobba med? :)

Sen är jag glad att jag ändå vågar vara lite skeptiskt mot teorier eller teologier, jag vågar ifrågasätta och blir inte så lätt lurad. Säkert lite tråkig att umgås med när jag tänker efter, men då är det tur att jag är lite optimist :).

Lite funderingar så här på söndagmorgon. God söndag på er!

Skickat från min HTC

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen