Mysig helg


Har vi haft i mysiga Arboga. Det är roligt att strosa runt i stan när det är liv och rörelse. Träffa gamla klasskompisar och bekanta. Umgås med mamma och pappa och träffa syrra G och hennes barn. Springa i skogen som är utanför dörren.

En sån här helg när Arboga visar sig från sin bästa sida så undrar jag varför vi inte bor där eller i Säter. Men jag har ingen lust att flytta, jag har ingen lust att söka jobb eller börja om med att hitta bekanta. Och om 6-10 år när barnen är lite större så kanske jag längtar tillbaka hit igen. Och fy vad krångligt det blev, vi stannar.... :).

Skickat från min HTC

Kommentarer

Anonym sa…
Jag känner ingen din tankegång där. Vill oxå flytta ibland, men ojojoj vilket företag att flytta... allt ska klaffa med jobb/husförsäljning/skolor. Det där med att börja om med kontakter och nya vänner krävs oxå en hel del energi. Men tanken lockar ändå ibland. Dock vet jag inte om just Arboga lockar.
Kram på dej/Gilla
Tina sa…
Nej, du har inte så mycket som drar dit längre. Jag kan drömma om att ha en mysig ågård när jag går där och sen skulle jag vilja vara nära mamma och pappa nu. Men igår var det en såndär typisk augustidag i Arboga, kvavt och varmt. Var är vattnet? Mycket skönare luft här idag :).

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen