Kommunikation

Tänker på dem som jobbar med kommunikation, de måste bli frustrerade över all information som man inte får. Det är svårt att kommunicera så alla förstår, det handlar om att vara tydlig.

Barnen som börjar 6-års har rätt till skolbarnomsorg fr o m 1:a eller 13:e augusti. De får inte komma tillbaka till förskola eller dagmamma. Där Joel ska börja så fick vi ut ett brev i våras där det stod att "vi vet att de har rätt till skolbarnomsorg, men vi hoppas att ni kan ordna det på annat sätt då ordinarie personal inte är tillbaka förrän 15:e, men 15-17:e har vi planeringsdagar så det vore bra om ni kan lösa det då också". Ok den köper jag. Sen skrev jag in att jag vill att Joel ska börja fritids 20-21/8, tänkte att det kunde vara lite bra med inskolning innan skolstart. Men när vi kom dit igår så hade de inte räknat med det. Mycket trevlig personal, de och även jag kan bara klaga på deras ledning som inte informerar. Antingen kunde de sagt till mig att det inte var ok eller förberett personalen på att vi kommer. Suck. Jag var inte ensam där.

Eftersom jag var lite beredd på detta så hade jag ju tagit ledigt och Joel kunde lätt vara hemma med mig. Tur det.

Med Tilda går det inte bra, hon gråter när vi kommer dit och när jag hämtar henne. De säger att det är bra där emellan, vilket jag verkligen hoppas. Det gör riktigt ont i mamma-hjärtat. Nu är hon ändå inte där så länge, det blir desto mer nästa vecka...... Suck. Ingen ordinarie personal idag, men det gör inte så mycket eftersom de är ganska tråkiga, vikarierna är bättre. Är det inte hemskt? Vad gör man? Ger det tid?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen