Kollegor

Är så glad över att jag har många kollegor. Det finns alltid någon att prata med, fast det har jag inte tid med i och för sig. Jag lär mig nästan alltid något nytt. Jag får höra många historier. Jag lär mig om hur människor mår och fungerar... delvis.. Jag får tips, idéer mm mm.

Något jag gillar är att höra hur andra fostrar barn, speciellt när de bli lite större. Hur mycket pengar deras barn får eller vilka regler de har med tv, dator, sova över eller tider. Ibland kan man känna sig så ensam att vara hård, men så är det inte. De flesta, i varje fall här, har ganska hårda regler och det är väldigt skönt att höra. Det uppmuntrar en ju att fortsätta hålla i sina regler.

Sen en stor och viktig poäng är att jag blir inte så inskränkt med mina tankar och åsikter, jag är inte sämre än att jag kan ändra mig, när jag hör andra.

Efter semestern var det så roligt att komma tillbaka och jobba, jag gillar mitt jobb. Jag hade mycket att göra, men det var lugnt på kontoret. Den här veckan är flera tillbaka, det är mer liv och det blir genast mycket rörigare. Plötsligt tyckte jag inte att det kändes lika roligt, kanske jag inte var så glad ändå över att ha så många kollegor :). Kanske är jag lite folkskygg?! Nja.....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen