Trädgården


Clematis fick vi av Gunilla & Kjeld när vi flyttade in, den blir bara finare och finare för varje år. Se så många knoppar. Tack Gunilla!


Rabarbern blommar inte, men växer och växer, har redan skördat 2 ggr.

Spirea har vi runt om tomten bak och gaveln, nu är den som vackrast. Som ett snötäcke.



Vallmon, lite på gränsen till ogräs, men samtidigt så härlig med sin färg.


Stenpartiväxterna har blivit fina, men nedanför är det vårlökar som är vackra i början av våren och sen kommer rosorna blomma, men de är inte så fina. Så jag funderar på att gräva bort allt. Sätta nya buskiga rosor och nya lökar till hösten. Har ni förslag på en lättskött fin ros?

Och snart är det dags för den vackra pionen att slå ut.
Visst är det härligt med blommor? Vi har nästan något som blommar jämt, det är en härlig trädgård så sett. T o m en vinterros.

Kommentarer

Anonym sa…
Klematis är en av mina favvo-blommor, verkligen tacksam. Kul att den trivs så hos er!! Pion är ju oxå en favorit, vi väntar oxå på att våran ska slå ut. "Underbart är kort", den är enormt vacker när den blommar men det är över fort...
Rosor kan jag ingenting om, tyvärr och jag kan inte ge ngr råd där.
Runt våra rabarber behövs det verkligen rensas, brännässlor och ogräs frodas där. Usch! Det är inte lika fint som runt eran rabarber... Kram Gunilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen