Regn = innefix

Som ni sett på fejjan så är vårt lilla barnkök färdigt. Mannen jobbade på så bra med det igår. Jag kände mig lite som Mija i Bygglov, som fick gå in i slutet och göra det sista :).
Kom ni ihåg, det var detta som inspirerade mig.


Och det här blev vårt resultat, mycket nöjd :)
Och Tilda har pysslat i det idag, bjudit oss på kaffe och pizza, så mysigt. Igår var Joel på kalas, en granntjej som fyllt 6 år. Sen var vi inbjudna till andra grannar på fika. Joel ville vara hemma med storebror och mannen ville bli klar med köket, så jag och Tilda gick in själva. Det var mysigt. Kvällen avslutades med en gammal film, som fick på tv "When a man loves a women", bra den här gången också.

Idag har jag varit möteledare i kyrkan, mannen hade hand om barnens del och nattvarden. Det kändes som en väldigt bra Gudstjänst. Jag läste fel bön på ett ställe och visste inte att jag skulle läsa en bibeltext i slutet, men det löste sig.

Sen har både Tilda och Joel varit på kalas, en pojke hos dagmammorna som fyllt 4. Det var mycket intressant. Nu har jag följt denna pojke sen han började vid 1,5-2 års ålder, så jag har sett hur han och hans mamma fungerar. Han är otroligt envis, arg, skriker och slåss och samtidigt supergo. Mamman har väldigt svårt att sätta gränser och reagerar antingen med skratt, eller att hon ignonerar eller blir jättearg. Idag hände allting. Stackars lilla pojken behöver gränser, någon som bestämmer när han inte klarar av det själv. Stackars mamman behöver också hjälp. Jag tog faktiskt med honom från mamman för att bryta deras tjafs, just då pratade hon med pappan i telefonen. Hon skrek och bad honom hämta sonen. Allt blev lugnt efter ett tag.... Glad att jag vågar lägga mig i ibland eller hjälpa till eller vad man ska kalla det. Med vissa är det lättare än andra. En pappa som var med kände till familjen också och sa ifrån, en annan pappa såg mest chockad ut. Ja, så det kan gå.

Kalaset var alltså inte hemma hos dem utan i "Lekpalatset", mycket rolig plats för barnen. Där kan små 1-åringar till 8-9 åringar ha roligt. Ska nog avsluta den här kvällen med en film också.

Nu är mannen och barnen lediga, medan jag jobbar 3 dagar till.

Kommentarer

Anonym sa…
Riktigt fint blev det! Där kommer Tilda och hennes kompisar ha mkt kul! Kram Gunilla
AnnieeG sa…
wow, superfint! finare än "originalet" tycker jag. Kram!
Anonym sa…
Tack :) / T

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen