"Jag har en ängel som skyddar mig"

Ovanför Joels säng har han en tavla, som min farfar sytt med motivet en ängel som skyddar 2 barn som går över en skranglig bro. Joel kan inte bestämma sig om han tycker om den eller ej. Ena stunden vill han ta bort den, andra vill han ha de kvar.
Just nu har han en kompis hos sig och de leker på hans rum, så hörde jag följande konversation:
Kompis: "Varför har du den där tavlan där?"
Joel: "Den har jag fått av min morfar"
Kompis: "Tycker du den är fin?"
Joel: "Mmmm, tycker du den är fin?"
Kompis: "Ja, den är jättefin"
Joel: "Jag tycker den är jätte jätte jätte fin. Den är en ängel som skyddar barnen som går över bron"
Kompis: "Vilken snäll morfar du har"

Ja, Joel har en snäll morfar :).

Kommentarer

Anonym sa…
Vilken charmig konversation! Det är ju bara för kul att tjuvlyssna på små barn när de pratar med varandra. Önskar jag hade tjuvlyssnat mera och framförallt dokumenterat det. Det är ju så kul att ha sedan, när de är större.
Kram Gilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen