Härligt med långhelg

Tog en vecka innan jag kom tillbaka till jobbet, eftersom jag var i Malmö förra tisdagen och sen VAB:ade. Så det var skönt att åka dit idag och få lite gjort....

Helgen gjorde vi en del, men ändå inte. Torsdagen tog vi en tur och retur till Järna och bytte vagn. Vår vagn var mycket finare, så hon gjorde ett väldigt bra byte. Funderade ett tag på om jag gjorde någonting dumt, men jag ser det lite som att jag gjorde en god gärning också. Hon behövde verkligen en liggvagn då hennes bebis bara var 5 månader, så hon kommer ha mycket glädje av vår älskade Brio och kommer kanske få fler barn. Själv blir jag också lite nostalgisk då en epok är över.....

Fredagen åkte vi hela gänget till Skansen. Perfekt väder för det, en helmysig utflykt. Nya "lill-skansen" är lite överskattad, annars var det fint och mysigt som alltid.
Vi hittade en plats i solen där det var lä, så här njöt vi med medhavd matsäck.


Jag tycker alltid det är mysigast med Björnarna

Tilda tyckte Sälarna var mysigast

Joel tyckte det var mysigast med denna nya orm rutchkana



Härlig syskonbild :)
Lördagen och söndagen tillbringades stor del på altanen, vilket var väldigt skönt. Den här tiden på året är verkligen underbar, gillar de ljusgröna färgerna och alla blommande träd. Sen vet jag att hägg och syren doftar gott även om jag inte känner någonting längre. Gillar också den sköna värmen som  blir i solen, och att det kommer lite svaga vindar. Myyys!!!

Kommentarer

Anonym sa…
Vilka fina bilder! Du har en väldigt fin familj!! Det ser mysigt ut med Skansen-besök, det vill jag oxå snart. Vi var ju där på Midsommarafton senast, något jag verkligen kan rekommendera!
Kram Gunilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen